Pengikut

Rabu, 6 April 2011

Project 1 : Design by Nor Ashikin Mohd Yusof

proton city berubah wajah dari biaSA menjadi luar biAsa..ini merupakan design saya yang pertAma hasil daripada kelas pertama multimedia untuk adobefotoshop..konsep yang saya cuba ketengahkan ialah proton ciTy pada tahun 2025 akan menjadi bukan sahaja tempat rehat dan beriadah tetapi juga menjadi tempat ternakan..ini secara tidak lansung boleh menjana pendapatan kepada peduduk setempat.

 design yang kedua, saya cuba ketengahkan proton city bertukar menjadi taman mini..ini bertujuan untuk menarik perhatian anak- anak kecil bermain dan beriadah. selain memberi pengetahuan kepada kanak- kanak tentang  kehidupan haiwan tersebut, ia juga secara lansung akan menarik perhatian pelancong untuk datang ke tanjung malim

design 3 pula saya cuba terapkan kelainan dengan meletakkan proton city sebagai tempat untuk bercuti sambil mandi manda.. diseberang jambatan saya letakkan tempat utk pelancong melawat haiwan yang dilepaskan secara bebas dan terkawal, saya mengambil idea ini daripada zoo semasa lawatan di jakarta. seandainya perkara ini menjadi kenyataan, maka proton city mampu  menjadi tempat terulung di dunia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan